Uznání překážkové dráhy Pardubice 2025

Zápis o uznání a kategorizaci překážkové dráhy na závodišti v Pardubicích,
které proběhlo dne 5.5.2025.
Za JC ČR: MVDr. Horák František, Ing. Jelínek Jaroslav a MVDr. Olehla Čestmír
Za provozovatele: Žižka Václav
Předmětem uznání byla překážková dráha.
Komise konstatuje, že příprava koridorů mezi skoky i vlastní skoky jsou na požadované úrovni. Upravené jsou i oranice. Rovinová dráha, proutěné překážky, technické zázemí a vybavení závodiště již bylo uznáno dne 9.4.2025 a zůstává v platnosti viz zápis.
Stav a úpravy dráhy:
Travnatá dráha v koridorech překážkových dostihů vyhovuje požadavku. Oranice jsou potřebným způsobem upraveny.
Stav překážek:
Překážky byly zkontrolovány a dohodnuty konečné změny. V této podobě, včetně rozměrů jsou závazné a mohou být měněny nebo doplňovány jen se souhlasem JC ČR. Schválen aktuální stav s doplňujícími úpravami viz níže.
Skok č. 4 Taxis bude schválen při kontrole dráhy v týdnu před VP.
Skoky pro klasickou steeplechase a sestřih živých plotů pro SCC vyhovuje požadavku.
– Pro klasickou steeplechase na místě skoku č. 52 zůstává zařazen celo – umělohmotný skok irské provenience s výškou 130 cm, Zbývající skoky č. 28, 29, 30 a 51 nově konstruovány v typu skoku č. 52. Skok č. 23 konstruován jako oboustranný.
– Skok č. 10a v celkové rekonstrukci nebude v letošní sezoně využíván ( viz foto).
– Skok č. 27 – vzhledem k stavu rekonstrukce živého plotu nebude do III. kvalifikace VP v kurzech využíván (viz foto).
– Skok č. 33 – vzhledem k stavu rekonstrukce živého plotu bude využíván jen v polovině z obou stran – (viz foto).
– Ostatní skoky SCC vyhovují požadavku.


Do dostihů je třeba provést následující úpravy:

  1. Dokončit obnovu vyznačení doskokových hran příkopů a vod pilinami nebo pískem.
  2. Vodní příkopy doplnit vodou dle § 182 odst. f) (v době uznání bez vody).
  3. Neopomenout posypat travou přejezd rovinové dráhy u Hadího příkopu a na úrovni překážky 6 b).
    2
  4. Neopomenout v průběhu dostihu uzavřít zábranu k zamezení vstupu volných koní do prostoru rovinové dráhy před překážkou č. 6b).
  5. U skoku č. 6 bude v době využití na pravé straně instalována bezpečnostní bariera.
  6. Zajistit korektní měření hloubky dráhy pendometrem na všech stanovených místech závodiště (11) s využitím aktuální stupnice hodnocení a s výsledky na pláncích seznámit trenéry startujících koní a DK.
    V průběhu sezóny:
    – Udržovat ploty na předepsaných výškách a pravidelně dosypávat díry po kopytech koní. Ploty možno dle potřeby zúžit zakřižováním do 12 m šířky skoku, při respektování četnosti startujících polí koní.
    – Průběžně udržovat nátěr bílých částí překážek i kvalitu obalu změkčení břeven a udržovat značení doskokových hran za příkopy pilinami nebo pískem, včetně skoku č. 2.
    Další opatření:
    – Zkušební skok:
    Skok č. 42 nebo 49 (s nájezdem od skoku č. 14) a skok č. 37a) budou střídány dle stavu živých plotů a úvahy pořadatele. S řešením bude seznámena včas DK.
    Zkušební skok pro klasickou ST skok č. 52.
    Jako zkušební skok PP – zůstává překážka č.43.
    – Průchodnost dráhy zůstává nezměněna:
    Steeplechase 16 koní
    Steeplechase cross country 4-5 letí 16 koní
    Ostatní cross country 20 koní
    Steeplechase cross country Listed 25 koní
    Z á v ě r:
    Uznání je provedeno v souladu platným dostihovým řádem. Dráha zůstává zařazena do kategorie „A“pro rovinový i překážkový provoz. Při každém zásahu do konstrukce překážek, event. dráhy, nutno požádat o nové schválení JC ČR.
    Podmínky pro uznání dráhy mají platnost pouze pro sezónu 2025.
    Kontrola stavu dráhy před VP proběhne společně s uznáním překážky č.4 Taxis v týdnu před startem 135. VP.
    Protokol je třeba před konáním prvního dostihového dne předložit předsedovi DK k podpisu a uchovat pro potřeby kontrolních orgánů, případně policie.
    Za komisi inspektorů JC ČR:
    Ing. Jaroslav Jelínek v.r.


Uveřejněno

v

od

Značky: